Hoogwaardige uitstraling
Altijd de nieuwste technieken
Koopwaar sneller verkocht
Je foodtruck of marktwagen schoonmaken? Profiteer van de poetstips van Natascha
Voor de veiligheid, hygiëne en het behoud van de mooie uitstraling is het belangrijk om ook de binnenkant van je marktwagen regelmatig grondig te reinigen. Heb jij schoon genoeg van je vieze wagen? Of wil je nóg beter schoonmaken? Profiteer ook van de poetstips van Natascha, de schoonmaakspecialist van InnovaN.
Natascha sopt, boent en dweilt alle huurwagens van de InnovaN, zodat ondernemers altijd over een schone wagen kunnen beschikken. Ook de nieuwe verkoopwagens zien er dankzij haar spic en span uit als ze de showroom verlaten.
Waar ben je de meeste tijd aan kwijt?
Bij de nieuwe maatwerk verkoopwagens is het meestal slechts een kwestie van vette vingers en stof verwijderen. Vooral bij de huurwagens kan ik me flink uitleven. Klanten maken die meestal zelf ‘schoon’ voordat ze hem terugbrengen, maar als schoonmaakster leg ik de lat hoger. Zeker bij snackwagens en oliebollenwagens is extra poetswerk vanwege het vet geen overbodige luxe. Ook de filters en andere onderdelen neem ik daarin mee.
Welke schoonmaakproducten zijn voor jou onmisbaar?
De muren en kastjes reinig ik met grovere microvezeldoeken en voor de glazen vitrines gebruik ik doekjes met een fijne vezel. Ook een goede ontvetter is cruciaal voor een blinkend resultaat, die verwerk ik in het sopje voor de dweil. En bleekmiddel behoort ook tot mijn standaard uitrusting.
Waar pas je dat bleekmiddel toe?
Bij het reinigen van de vloer. Dankzij de gladde structuur kun je die vrij eenvoudig behandelen, maar niet zonder de juiste schoonmaakmiddelen. Aan mijn sopje voeg ik naast de ontvetter ook altijd een scheutje bleekmiddel toe. Dat geeft een frisse uitstraling en werkt tegen schimmels.
Wat zijn voor jou de belangrijkste aandachtspunten bij het schoonmaken van een marktwagen?
Naast de vloeren, wanden en kastjes hebben ook de verlichting, ovens en/of de frituur natuurlijk veel aandacht nodig. En vergeet ook de vette vingers op de deur niet. Mijn ervaring is dat veel ondernemers naast het hendeltje grijpen.
Hoe vaak moet je een foodtruck of marktwagen schoonmaken?
Vanuit hygiëne en veiligheid is het belangrijk om dat na iedere werkdag te doen. Hoeveel tijd je daaraan besteedt ligt natuurlijk ook een beetje aan je bedrijfsactiviteiten. Een viswagen wordt bijvoorbeeld meestal sneller vies dan een broodwagen. Naast de dagelijkse poetsbeurten adviseer ik om meerdere keren per jaar een grote schoonmaak in te plannen.
Waarom is zo’n grote schoonmaak van je wagen belangrijk?
Vanwege de temperatuurverschillen tussen binnen en buiten kan een verkoopwagen een aantrekkelijke plek voor schimmels zijn. Bekende plekken zijn het plafond, kastjes die je weinig gebruikt of plekken onder of boven een oven. Tijdens zo’n grote schoonmaak reken je af met eventuele schimmels en zorg je voor het behoud van de mooie uitstraling van je wagen.
Waar haal je in je werk de meeste voldoening uit?
Het blijft erg leuk om ervoor te zorgen dat een vieze wagen er weer fris en fruitig uitziet. Ook de leuke contacten met collega’s en de flexibiliteit vind ik super. Bij mijn vorige baan zat ik de hele dag achter de computer en ervaarde ik veel meer stress. Nu is het resultaat van mijn werk echt zichtbaar, is de balans tussen werk en privé beter en heb ik daardoor ook een ‘opgeruimd hoofd’.
Kunnen marktondernemers die een blinkende wagen willen jou ook inhuren?
Die vraag krijg ik vaker..haha. Die ondernemers moet ik helaas teleurstellen. Ik heb m’n handen al vol aan de wagens en kantoren van InnovaN.
Hier mag je InnovaN aan houden
Wij maken onze verkoopwagens volgens de nieuwste technieken
U krijgt minimaal twee jaar garantie
Duurzaamheid staat bij ons voorop
Persoonlijk en snel contact en hulp bij vragen
'De nieuwe verkoopwagen is een echte blikvanger!'
De prachtige verkoopwagen van Notenboer is vijf dagen per week te spotten. Hij siert de markten in Doetinchem, Scherpenzeel, Eemnes, Hoevelaken en Woudenberg.
En ‘siert’ kan met recht gezegd worden. ‘Deze verkoopwagen is ontzettend mooi, van binnen én van buiten. Veel klanten reageren erg positief. Zelfs nu, na een jaar, krijg ik nog reacties. Het is een echte blikvanger’, vertelt trotse eigenaar Gert-Jan van den Bruinhorst.